2013年3月18日月曜日

30w: For lovely breakfast


先輩ご夫婦からいただいたものが、もうひとつ。
日本の食パン。

こちらでもパンはたくさんあるのですが、
ヨーロッパのようなおいしいパンにはなかなか出合えないのと、
食パンといえば、サンドイッチ用のパンくらい薄くて小さいものが定番。


久々に、厚みのあるプレーンなパン見ました。


というわけで、せっかくいただいた食パン!
おいしくいただかなくては~!と、久々にジャムを買いました。




そして、
パッケージがかわいすぎるこの子たちに出会ってしまいました。


テンションあがって、セールを理由に
2種類も買ってしまいました。


かわいいだけでなく、
おいしそー。










ぜんぜん見たことないブランドだったので、家でHPを見たところ、カナダ産でした。

Crofter'sという会社のジャムなのですが、
これは、あくまでジャムではなくスプレッド。


その違い、初めて知りました。


含まれる砂糖の量が問題らしいです。



◆Crofter'sのHP◆
http://www.croftersorganic.com/


************************************************************
PREMIUM SPREAD: 44 Brix, 50%+ fruit content
Our Premiums Spreads are produced in the same manner as jams and preserves, but contain less sugar and more fruit. The sugar used in these products is cane sugar. We can not put “Jam” or “Preserve” on the jar, because this product does not conform to the FDA’s specifications for “Jam” or “Preserve.”

JUST FRUIT SPREAD: 44 Brix, almost 100% fruit ingredients
Our Just Fruit spreads also contain only 44% sugar. The sugar used in these spreads comes from white grape juice concentrate instead of the cane sugar used in our Premium Spreads. The spreads contain fewer calories per serving than jams and preserves (so do our Premium Spreads, though!). 

SUPERFRUIT SPREAD: 44 Brix, LOTS of fruit
These blends are our lowest sugar product. Absolutely loaded with antioxidant-rich fruits, these spreads are sweetened with fair trade cane sugar.

************************************************************


口にするなら、おいしくて、安心なものを。


一人なら、まあいいかというとこも、
これから大きくなる子供のために、仕事を頑張る旦那さんのために、
前より考えるようになった気がします。









Anyway,,,



おかげで、なんか楽しい一日が過ごせそうです。


Have a lovely day!

0 コメント:

コメントを投稿